Blog

z205-13_0950vs_verge_super_wide

تلویزیون مفهومی ال جی با ضخامت کمتر از یک میلی متر

شرکت ال‌جی این هفته طی رویدادی در کره جنوبی، آخرین تلویزیون‌های OLED خود را به همراه آخرین فناوری‌ها و مدل‌های مفهومی در معرض بازدید عموم قرار داد. در میان این تلویزیون‌ها، یک مدل مفهومی بیشتر از سایرین جلب توجه کرده و به شدت رسانه‌ای شد. ال‌جی با رونمایی از این تلویزیون؛ علاوه بر اینکه خواست آینده این صنعت را به بازدیدکنندگان نشان بدهد؛ شاخ و شانه‌ای هم برای رقبا کشید. اما این مدل تلویزیون مفهومی ال‌جی چه ویژگی‌های متمایزکننده‌ای دارد؟

این تلویزیون بیشتر شبیه کاغذدیواری (Wallpaper) است. چون هم بسیار نازک است و ضخامتی کمتر از یک میلی‌متر دارد (دقیقاً ۰٫۹۷ میلی‌متر) و هم به راحتی به دیوار چسب می‌شود. یک قاب فلزی مغناطیسی نصب شده روی دیوار این تلویزیون را نگه می‌دارد و چون وزن زیادی هم ندارد (در حدود ۱٫۹ کیلوگرم یا ۴٫۱ پوند) مشکلی از بابت ثابت ماندن روی دیوار وجود ندارد. اندازه تلویزیون ۵۵ اینچی و از نوع OLED است. با این مشخصات جابه‌جایی آن بسیار راحت است و کافی است از قاب مغناطیسی جدا شده و جای دیگری نصب شود. چون پنل نمایش این تلویزیون منعطف و قابل خم‌شدگی است دقیقاً مانند یک کاغذ دیواری از روی دیوار جدا شده و قابل حمل و نصب روی دیوارهای دیگر است.

LG Display OLED

بخش LG Display که زیرمجموعه شرکت ال‌جی و سازنده تلویزیون‌ها و صفحه‌نمایش‌های این شرکت است؛ می‌گوید این تلویزیون کاغذ دیواری مفهومی به بازار عرضه نخواهد شد و یک محصول قابل تجاری‌سازی نیست بلکه بیشتر به دنبال اهدافی مانند نمایش نسل آینده تلویزیون‌های OLED است. چون این نوع تلویزیون‌ها نیازی به پس‌زمینه روشن ندارند و بسیار نازک‌تر از دیگر محصولات ساخته می‌شوند. در OLED از یک لایه ترکیبی ارگانیک بهره گرفته می‌شود که امکان ساخت پنل‌های به مراتب نازک‌تر و فوق‌العاده باریک را در کنار قابلیت خمیده‌گی فراهم می‌کند. همچنین، این لایه ترکیبی ارگانیک از خودش نور منتشر می‌کند و دیگر نیازی به پنل پس‌زمینه نورانی نیست. LG Display اعتقاد دارد صفحه‌نمایش‌هایی با این قابلیت می‌توانند به طور گسترده در صنعت، محصولات پوشیدنی و تجهیزات موبایل استفاده شوند. ال‌جی فناوری OLED را فناوری غالب و پیروز در آینده می‌داند.

lg-tv-wallpaper-3

در حالی که شاهد ساخت تلویزیون‌های OLED توسط ال‌جی و رقبای این شرکت یعنی سامسونگ و سونی هستیم، ولی هنوز هزینه‌های تولید این محصولات گران است. به عنوان مثال، تلویزیون ۶۵ اینچی ۴K OLED شرکت ال‌جی قیمتی حدود ۹ هزار دلار دارد. بخشی از هزینه بالای تولید به استفاده از فناوری OLED و بخشی دیگری به خاطر کاربردی کردن این تلویزیون‌ها برای فروش در بازار است. ال‌جی انتظار دارد تا پایان سال نزدیک به ۶۰۰ هزار تلویزیون OLED به فروش برساند و با احتساب سال آینده این میزان فروش به ۱٫۵ میلیون تلویزیون برسد.

Comments

No comment yet.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *