Blog

طراحی سایت در شیراز

این انگشتر با لرزش و نورافشانی می‌گوید به سراغ موبایل‌تان بروید

ما مدام در یک نبرد دائمی با فناوری هستیم؛ ما سعی می‌کنیم او را کنترل کنیم و او می‌خواهد ما را کنترل کند. گاهی اوقات سخت است که بگوییم کدام‌ طرف برنده است. به همین دلیل، مدام حلقه‌های جدیدی از فناوری ساخته می‌شوند و ما ناچاریم این حلقه‌ها را برای کنترل فناوری به سر و صورت‌مان آویزان کنیم. گزارش یکی از جدیدترین این حلقه‌ها را بخوانید:

همه‌ی ما در چنین موقعیتی گرفتار شدیم: حضور در میهمانی، مراسم یا جمعی رسمی و بعد بلند شدن صدای ویبره گوشی موبایل‌مان. به شدت دوست داریم بفهمیم اس‌ام‌اسی آمده، کسی زنگ زده، ایمیل تازه‌ای داریم یا اتفاقی در چندین اپلیکیشن شبکه‌های اجتماعی که باز داریم، رخ داده است اما نمی‌توانیم دست به سوی گوشی توی جیب‌مان یا کیف‌مان ببریم؛ بی‌ادبی است و توجه همه را جلب می‌کند. ساعت‌های هوشمند تا حدودی در این شرایط بحرانی به کمک‌مان می‌آیند و پیغام‌های اسمارت‌فون را روی صفحه‌نمایش کوچک خود نشان می‌دهند؛ اما اگر هنوز یکی از این ساعت‌های هوشمند را نخریدیم یا اینکه بستن آن‌ها را به مچ دست برای یک مجلس بسیار مجلل و رسمی مناسب نمی‌دانیم؛ چه راه‌کاری هست؟ جواب این است: می‌توانید یکی از انگشترهای RINGLY را بخرید.

Ringly-1

این انگشتر که امروز معرفی و رونمایی شده است، از طریق بلوتوث و البته مصرف بسیار کم انرژی به گوشی موبایل متصل می‌شود و می‌تواند شما را از رسیدن یک پیغام جدید (اس‌ام‌اس، ایمیل، تماس، وایبر، واتس‌آپ، فیس‌بوک، توییتر و …) مطلع کند. این حلقه با استفاده از لرزش‌های خفیف و تغییر رنگ و چشمک‌زدن به شما می‌گوید چه خبری در گوشی‌تان رخ داده است. بعد از اینکه اپلیکیشن این انگشتر را روی اسمارت‌فون نصب کردید، می‌توانید طوری پیکربندی کنید که برای هر نوع پیغامی یک نوع لرزش و رنگ چشمک‌زن استفاده کند. چهار نوع لرزش و ۵ نوع رنگ قابل تعریف است. از این طریق خیلی سریع و بدون نگاه کردن به صفحه‌نمایش گوشی می‌توانید متوجه شوید که یک پیغام متنی یا ایمیل یا تماس داشتید. یک چراغ LED کوچک نیز در بخش کناری انگشتر تعبیه شده است که در هنگام لرزش و نورافشانی چشمک می‌زند. برای اینکه سلایق مختلفی پوشش داده شود؛ این انگشتر شیک و مجلسی در ۵ مدل مختلف طراحی شده که تفاوت آن‌ها در سطح الماس‌مانند آن‌ها است. بدنه و حلقه اصلی طلایی‌رنگ است.

68126

کریستینا مرکاندا، موسس و مدیرعامل شرکت RINGLY علت ساخت این انگشتر و منبع ایده‌اش را این‌طور می‌گوید: «من همیشه تماس‌ها و پیغام‌های متنی را در رستوران‌ها و جلسات از دست می‌دهم. گوشی‌ام را روی میز می‌گذارم و بعد فراموش می‌کنم مدام چکش کنم. این موضوع خیلی اذیتم می‌کرد و دائم فکر می‌کردم باید راه حل بهتری هم باشد. در یکی از جلساتم که دوباره این فکر به ذهنم خطور کرد، نگاهم افتاد روی انگشترم و با خودم گفتم ” چه خوب می‌شد اگر این انگشتر خبرم می‌کرد درون گوشی چه خبر است”.» اما جنس این انگشتر از چیست؟ سنگ‌های نیمه قیمتی که یک لایه طلاکشی شده است. شکل و طراحی و رنگ آن‌ها خیلی شبیه انگشترهایی است که در دست خانم‌های مسن می‌بینیم و شاید در جعبه جواهرات عمه و خاله و مادربزرگ بارها نمونه‌اش را دیدیم. انگشترها زنانه هستند و از روی عمد سعی شده است تفاوت ظاهری بارزی نداشته باشند تا کمتر جلب توجه کنند. چطور یک فناوری جدید و پیشرفته در این حجم کم انگشتر جاسازی شده است. شرکت Bluetooth LE به RINGLY کمک کرده تا بتوانند موتور، منبع نور، باتری و شتاب‌سنج را زیر حلقه جاسازی کنند. حلقه انگشتر بسیار ظریف نیست ولی باز هم بسیار کوچک و دارای ابعاد و حجم کمی است که کار را سخت‌ می‌کند.

RinglyApps5

مدیرعامل شرکت سازنده این انگشتر می‌گوید در فاز بعدی می‌توان برنامه‌های کاربردی مانند باز کردن درب منزل، پرداخت قبض تلفن همراه و کنترل حرکت دست و چیزهایی شبیه به این‌ها را اضافه کرد ولی باید اول منتظر بمانیم و عکس‌العمل مردم را در قبال این انگشتر بسنجیم. آیا استقبال می‌کنند و دوست دارند فناوری بسیار پیشرفته‌ای را امتحان کنند؟

این سوال همان موضوعی است که در ابتدای این مقاله گفتم. آیا واقعاً کار و استفاده از این انگشتر ساده است؟ یک محصول فناورانه دست و پاگیر پیچیده نمی‌شود؟ نورافشانی و چشمک‌زدن و همزمان لرزش انگشتر و احتمالاً دست حواس‌ها را پرت نمی‌کند؟ یا اینکه ما مدام نباید چشم‌مان به انگشتر باشد که کی شروع به لرزیدن می‌کند؟ آیا عملکردش هدف اولیه این محصول که آسودگی از موبایل بود را نقض نمی‌کند؟ اضطراب و نگرانی را بیشتر نمی‌کند؟ ما را بیشتر در چنبره فناوری گرفتار نمی‌کند؟ یک گزاره پرادوکسی نیست؟ در نظرسنجی‌های اولیه‌ای که دیدم، خیلی‌ها گفتند چون بسیار شبیه انگشترهایی است که استفاده می‌کنیم، ممانعتی برای پوشیدنش نداریم فقط باید به نحوه کار کردنش عادت کنیم و از نظر قانونی منعی وجود نداشته باشد؛ که مثلاً بشود در جلسات رسمی یا میهمانی‌هایی که امنیت بالایی دارند استفاده کرد. به نظر می‌رسد لوکس و مد بودن این محصول پوشیدنی برگ برنده‌اش است؛ بدون اینکه بخواهیم عملکردش را در نظر بگیریم. قیمت پیش‌خرید این انگشترها از ۱۹۵ تا ۲۶۰ دلار است.

Comments

No comment yet.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *