Blog

طراحی سایت در شیراز

چرا خیلی‌ها هنوز کیت‌کت را به آب‌نبات چوبی ترجیح می‌دهند؟ مشکلات نسخه جدید اندروید

ا توجه به آمار های موجود و بررسی آنها، از بعد از ارائه آخرین بروز رسانی اندروید به نام آبنبات چوبی نکته ای جلب توجه می کند و آن کم اقبالی این نسخه از اندروید نسبت به نسخه های پیشین است. کم بودن استقبال کاربران برای بروز رسانی به این نسخه علی رغم تغییرات گسترده مسئله ای است که گوگل باید به بررسی آن بپردازد و قابل بررسی است.حتی شرکت های ارائه کننده اسمارت فون ها هم در ارائه بروزرسانی کمی با تامل و دیر تر از قبل دست به کار شده اند. در انجمن ها و گروه های اینترنتی نظر سنجی های مختلفی راجع به این بازخورد صورت گرفته که هر کدام از آنها نشان دهنده مجموعه ای از ایرادات یا انتظارات کاربران از این سیستم عامل است. خیلی ها هنوز KitKat را ترجیح می دهند!
آبنبات چوبی در طراحی و نوآوری توانست به خوبی نیاز های کاربران و طراحی مینیمال روز را برآورده کند، اما موارد کوچکی هستند که گوگل با برطرف کردن آنها به راحتی می تواند نظر کاربران را بیشتر و بهتر جلب کند.
طی این مطلب چند مورد از ایراد هایی که منتقدان در اینترنت به آنها پرداخته اند می پردازیم .

You-want-to-have-silent-mode-on-your-phone

۱٫ جای خالی گزینه Silent
حالت اولویت (Priority mode) بسیار ایده خوبی است، اما خیلی از کاربران تنها نیاز به فعال کردن یک گزینه دارند تا خیلی سریع بتوانند گوشی خود را برای حضور در کلاس درس یا جلسه به حالت سکوت در بیاورند. البته بررسی بنده نگارنده از سیستم Priority mode تنها نشان از سادگی و تکمیل بودن این قسمت داشت که به روشی هوشمند، اعلان های دستگاه را مدیریت می کند. تمامی این همهمه های کاربران در دنیای مجازی فقط و فقط دفاع در مقابل تغییر است.

You-dont-like-Lollipops-carousel-task-switcher

۲٫ تغییرات Task Switcher آنچنان دلچسب نیست
ظاهر کلی مدیریت برنامه های باز در نسخه جدید، تغییرات چشمگیری داشته و بیننده را در اولین مشاهده یاد کنترل تب ها در مرورگر Chrome می اندازد. سرعت بالای حرکت و راحت نبودن سوییچ بین برنامه ها از ایراداتی است که عمده کاربران به این تغییرات وارد دانسته اند.

You-want-to-have-native-widget-support-on-your-lockscreen

۳٫ حذف امکان درج ویجت در Lock Screen
بله، در نسخه جدید اندروید امکان درج و مدیریت ویجت ها برای LockScreen برداشته شده است و شما با یک صفحه ثابت که اعلان ها در مرکز آن به نمایش در می آیند مواجه هستید. بسیاری از کاربران انتظار بیشتری از این نسخه داشتند !

You-dont-Material-Design

۴٫ رنگارنگ بودن Material Design !
انتقاد بسیاری به اندروید آبنبات چوبی به ظاهر جدید این سیستم عامل تحت عنوان Material Design خلاصه می شود. بسیاری از طراحان UI (رابط کاربری) رنگارنگ بودن زیاد محیط جدید را بچه گانه دانسته اند.

You-want-a-more-powerful-power-button

۵٫ دکمه Power !
در نسخه قبلی اندروید KitKat، دکمه Power دارای امکاتات زیادی نظیر Airpalne Mode ، سوئیچ بین حالتهای مختلف صدایی و ویبره است. اما در آبنبات چوبی تنها امکان خاموش کردن دستکاه در اختیار کاربران است.

You-want-your-LED-indicator-to-work-while-in-silent-mode

۶٫ در حالت بی صدا حتی LED هم کار نمی کند !
اگر در نسخه جدید در قسمت priority mode گوشی را بی صدا کنید، حتی دیگر LED هم برای اعلانهای مهم به نمایش در نمی آید.

Bonus-Xposed-Framework
/ اخبار موبایل

Comments

No comment yet.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *