Blog

ویژگی های بارز پلی استیشن ۴

امروز به بررسی مفصل محصول جدید شرکت سونی Play Station 4 که با محصول جدید شرکت مایکروسافت Xbox در رقابت است میپردازیم امید وارم لذت ببرید.

چندی پیش کمپانی سونی یک کنفرانس خبری برگزار کرد و در آن به طور رسمی به معرفی جدیدترین کنسول بازی خود، یعنی Play Satation 4 پرداخت.

به گفته سونی، سخت‌افزار پلی‌استیشن ۴ شبیه به یک کامپیوتر تیونینگ شده شده است تا بتواند برای حداقل چند سال از تمام بازی های جدید پشتیبانی کند.

PlayStation 4 به یک پردازنده سفارشی AMD x86-64 با هشت هسته Jaquar به همراه کارت گرافیک AMD Radeon با قابلیت پردازشی ۱٫۸۴ ترافلاپس مجهز شده است. که ۸ گیگابایت حافظه از نوع GDDR5 دارد. این کنسول همانند نسل قبلی دارای حافظه داخلی بوده و درایو Blu-Ray با سرعت ۶x و DVD با سرعت ۸x را به همراه پورت USB 3 در خود جای داده است. از دیگر مشخصات PS4 می‌توان به WiFi، بلوتوث، درگاه HDMI، خروجی تلویزیون آنالوگ، و خروجی صوتی S/PDIF اشاره کرد.

دسته کنترل پلی استیشن جدید با نام DualShock 4 نیز امکانات جالب توجهی دارد. این JoyStick یک دکمه اختصاصی Share برای اشتراک گذاری اطلاعات با سایر بازیکنان به صورت آنلاین دارد. همچنین یک نوار نورانی برای تمایز بازیکن‌ها دارد که در بعضی بازی‌ها نیز برای هشدار به بازیکن در شرایط مختلف استفاده می شود.

PS4.Review_b

این دسته موسوم به DualShock 4 همچنین امکانات جالبی مانند اسپیکر، صفحه لمسی خازنی، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، پورت MicroUSB، پورت HeadSet ، و باتری جداگانه دارد.

PS4.Review_c

همان‌طور که انتظار می‌رفت دوربین PlayStation 4 Eye با دو لنز مجزا، ۸۵ درجه زاویه دید، به همراه چهار میکروفون حرکات شما را تحت نظر می‌گیرد تا تجربه لذت بخش تری از بازی داشته باشید.

PS4.Review_d

پلی‌استیشن ۴ با فناوری Gaikai امکان تست بازی ها به صورت آنلاین و قبل از خرید آنها را فراهم کرده است. طبق اعلام کمپانی سونی، بازی‌های پلی‌ استیشن ۳ روی کنسول جدید PS4 اجرا نمی‌شوند. همچنین اگر از علاقمندان PSVita هستید سونی می‌گوید که با قابلیت Remote Play قادر خواهید بود تا تمامی بازی‌های PS4 را از طریق WiFi روی ویتا بازی کنید.

یک اپلیکیشن به نام PlayStation App نیز برای پلی استیشن ۴ پیش بینی شده است که به کاربران موبایل و تبلت‌ها با سیستم‌عامل iOS یا اندروید امکان می‌دهد بعضی از قابلیت های اختصاصی PS4 را روی موبایل خود داشته باشند.

پس از عرضه ی این محصول نیز مشکلاتی برای درصد کمی از کاربران پیش آمد در زمان لانچ پلی استیشن ۴ مشکلاتی به وجود آمد که چندان مورد پسند مردم قرار نگرفت و از سوی دیگر ویژگی های ساده و پیش پا افتاده اما کلیدی بودند که نظر مردم را به سوی سونی جلب کرد. حالا نوبت رسیده تا مایکروسافت راهی که سونی رفت را اندکی اصلاح کرده و از قسمت های خوب آن هم درس بگیرد و توشه راه کند.

پس از عرضه ی این محصول کمتر از نیم درصد مردمی که پلی استیشن ۴ را به خانه های شان بردند با مشکلات متعددی مواجه شدند که از زیر دستان متخصصین کارخانه ها فرار کرده بود. نور آبی ضربان دار، دیر بوت شدن کنسول و گرمای بیش از حد، برخی از این مشکلات هستند. مشکل دیگری هم که تعداد گزارش های اش زیاد بوده مشکل در اتصال کابل HDMI بوده. گویا گرد و خاک فراوان داخل پورت را اشغال کرده بوده و مانع اتصال کابل به کنسول می شده. در موارد دیگری هم به طور کل ورودی دچار نقصان بوده.
در انتها چند تصویر از PS4 برای شما آماده کرده ایم…
/ Uncategorized

Comments

No comment yet.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *