Blog

  • پست بعدی
  • پست قبلی
معرفی ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

معرفی ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ:

دیجیتال مارکتینگ یک روش بازاریابی جدید است، این روش برخلاف بازاریابی های سنتی که بسیار محدودند از گستردگی فراوانی برخوردار است، دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی یعنی استفاده از ابزارهای دیجیتالی برای نشان دادن کالاهای خود به متقاضیان و فروش انبوه، شبانه روزی و بدون محدودیت زمانی و مکانی، در واقع دیجیتال مارکتینگ یک روش اینترنتی تبلیغ محصولات و روانشناسی نوع احتیاج متقاضیان این محصولات به حساب می آید.

دیجیتال مارکتینگ بدون توجه به نوع مشاغل برای تمامی آن ها محتوای مورد نیاز مشتریانشان را تهیه کرده و به صاحبان مشاغل در فروش آنلاین کالاهای خود کمک می کند، حال فرقی نمی کند که طرف شما یک شرکت باشد یا یک شخص، به هر حال دیجیتال مارکتینگ کمک می کند تا شما استراتژی خاصی برای هرمشتری داشته باشید که ممکن است با مشتری دیگر متفاوت باشد، لازم به ذکر است که تمامی تاکتیک هایی که در دیجیتال مارکتینگ به شما توصیه می شود در چهارچوب رسیدن به اهداف کلیدی شرکت شما می باشد.

دیجیتال مارکتینگ، از بازاریابی دیجیتالی وسیع تر و گسترده تر است و ابزارهای بیشتری در اختیار مخاطبان خود می گذارد به همین دلیل گاه با بازاریابی دیجیتالی اشتباه گرفته می شود.

در دیجیتال مارکتینگ هدف اصلی رسیدن به فروش بیشتر است، واضح است که هر کسب وکار اینترنتی احتیاج به بازاریابی اینترنتی نیز دارد و بدون کمک گرفتن از آن مسلماً به موفقیت دست پیدا نمی کند تنها بودجه ای که فرد برای استفاده از بازاریابی اینترنتی استفاده می کند بسته به روشی که بر می گزیند متفاوت است.

مزایای دیجیتال مارکتینگ:

استفاده ساده:
بازاریابی دیجیتالی بسیار نسبت به بازاریابی سنتی ساده است زیرا همین که افراد یک گوشی هوشمند داشته باشند می توانند از مزایای بازاریابی دیجیتالی استفاده کنند. شما فقط کافیست کالای خود را در سایتی معرفی کنید تا افراد از طریق گوشی همراه یا تبلت یا لپ تاپ خود به راحتی به آن دست پیدا کنند.

گستردگی پوشش:
کاربران شما می توانند در هر مکانی حتی در دور دست ترین نقطه از کشور یا حتی جهان به راحتی به شما دست پیدا کرده و سفارش محصول بدهند و با شما در ارتباط باشند، حالا می توانید تصور کنید که چه سودی نصیب فروشندگان اینترنتی کالا می شود؟

بهره مندی فروشندگان سنتی:
حتی فروشندگان سنتی نیز می توانند از مزایای بازاریابی دیجیتالی استفاده کنند مثلاً در یک شبکه اجتماعی کالای خود را معرفی کنند یا از یک مدیر سایت بخواهند تا کالای آن ها را در سایت خود معرفی نماید یا حتی از طریق فرستادن ایمیل به افراد مختلف طیف گسترده ای از مشتریان را به سوی خود جلب نمایند پس بدین ترتیب احتیاجی نیست که حتماً دارای یک وب سایت مستقل باشید تا بتوانید از مزایای بازاریابی دیجیتالی استفاده کنید.

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ:

بازاریابی از طریق بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO):
شما با بهینه سازی سایت خود می توانید از طریق موتورهای جستجو در صف اول به مشتریان معرفی شوید و از رقیبانتان جلو بزنید برای مثال: بهینه سازی قالب سایتتان یا سرعت لود سایت یا تهیه محتوای سئو شده می تواند کمک بزرگی باشد تا سایت شما را برای موتورهای جستجو بهینه سازد.

بازاریابی از طریق محتوا (Content marketing):
شما می توانید محتواهای متفاوتی تولید کرده و در سایت خود بگذارید مثلاً فیلم آموزشی تهیه کنید یا مقاله های مختلفی در سایتتان بارگذاری نمایید بدین ترتیب به جای اینکه شما به دنبال مشتری بگردید آنها شما را جستجو کرده و می یابند و شما خیلی ساده به یک سری از مشتریان هدفمند برمی‌خورید که ممکن است علاوه بر گزینش این محتواها به محصولات سایت شما نیز علاقه مند شوند و اقدام به سفارش کالا نمایند.

بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی (Social Media Marketing):
نمی توان تاثیر شبکه های اجتماعی را در دیجیتال مارکتینگ نادیده گرفت. گسترش روزافزون شبکه های اجتماعی و استفاه روز افزون کاربران، غیر قابل انکار است که زمینه مناسبی را برای فروشندگان کالا فراهم می کند تا با معرفی کالاهای خود در این شبکه ها با طیف وسیعی از مشتریان روبرو شوند.

بازاریابی ایمیلی (Email marketing):
استفاده از این روش برای بازاریابی به خاطر به صرفه بودن و کم هزینه بودنش مورد استقبال بسیاری از صاحبان کسب و کار قرار گرفته و حتی کسانی که در کار خود به پیشرفت هایی رسیده اند هنوز هم از این روش استقبال کرده، شما حتی اگر هیچ بودجه ای برای تبلیغات نداشته باشید می توانید به راحتی از این بازاریابی اینترنتی استفاده کنید.

بازاریابی درونگرا (Introverted marketing):
اگر در دفعه اول، رابطه طوری به نظر برسد که گویی مشتری به سراغ شما آمده بدین معنا که به جای آنکه فروشنده به دنبال خریدار بگردد خریدار آن را جستجو کرده و می یابد مثلاً: شما را در موتورهای جستجو یافته، به این مدل از بازاریابی درون گرا می گویند که در مقابل بازاریابی سنتی قرار می گیرد این نوع بازاریابی بیشتر مورد استفاده کسب و کارهای کوچک یا شرکت های دانش بنیان است.

/ دسته‌بندی نشده

Comments

No comment yet.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

  • پست بعدی
  • پست قبلی