Blog

سئو وب سایت خود را به دست چه کسی بسپاریم

یک سئوکار حرفه ای را با نمونه کار سئو و سابقه کار وی بشناسید

بهینه سازی وب سایت یکی از خدماتی است که همواره مورد توجه بسیاری از وب مسترها بوده و در آینده نیز اینگونه خواهد بود. تعداد زیاد متقاضیان باعث شده است که بسیاری از کاربران آماتور اینترنت خود را به عنوان سئو کار معرفی کنند و گاهی ضرر غیر قابل جبرانی به وب سایتها وارد آورند.

یک سئو کار بد چه ضررهایی به وب سایت شما وارد می کند؟

تغییر ساختار سایت و حذف ایندکسهای گوگل اولین ضرری است که این سئو کارها به بار می آورند.

دومین آسیب افزایش بی رویه و غیر منطقی بک لینکهاست.

با کاهش ورودی گوگل وب سایتتان را به نفس نفس می اندازند.

و در نهایت با قرار گرفتن در لیست سیاه گوگل تیر خلاص را بر پیکر بی جان وب سایت شما می زنند.

در این میان نتنها زحماتی که برای وب سایت خود کشیده اید به هدر می رود بلکه مبالغ زیادی را برای این خدمات نیز متقبل شده اید که فقط به شما ضرر رسانده است.

چگونه یک سئو کار حرفه ای را بشناسیم؟

توصیه اول ما این است که هرگز چنین کاری نکنید و سعی کنید از ابتدا وب سایتی راه اندازی کنید که مطابق با استانداردهای موتورهای جستجو طراحی شده باشد و حتما در روند فعالیت وب سایت از یک متخصص سئو بهره بگیرید.

اما اگر پس از راه اندازی وب سایت به فکر بهینه سازی افتادید این موارد را در نظر بگیرید:

متخصص بهینه سازی باید حداقل یک وب سایت برای خود و تیمش راه اندازی کرده باشد.

باید چند نمونه کار ارائه دهد و تایید شود که آن نمونه کار توسط وی بهینه سازی شده است.

قبل از شروع کار باید به ایرادهای وب سایت و مراحل انجام کار را مشخص کند.

باید لیست کارهایی که تصمیم دارد انجام دهد را ارائه کند.

زمان نتیجه گیری کارهای انجام شده را مشخص کند.

 

از سئوکار خود بخواهید این 5 کار را انجام ندهد (5 اشتباه رایج در سئو)

در حال حاضر بسیاری از وب مسترها تمایل دارند وب سایت خود را بهینه سازی کنند و در این زمینه از هیچ کاری دریق نمی کنند اما گاه پیش می آید که پس از سئو کردن وب سایتها، نتیجه مورد نظر بدست نمی آید و گاه نتیجه معکوسی حاصل می شود که تاثیر بسیار نا مطلوبی بر روی کسب و کارهای آنلاین ایجاد می کند.

بسیار مشاهده شده است که پس از سئو کردن وب سایت، وب سایتها جایگاه خود را در نتای جستجو از دست می دهند و یا بطور کل از نتایج جستجو حذف می شوند. در ادامه به مواردی که نباید توسط سئو کارها انجام شود اشاره می شود.

تغییر لینکها و ریدایرکت کردن لینکها به صفحه اصلی

ایجاد لینکهای فارسی یا لینکهایی که درون آنها از کلمات کلیدی استفاده شده است می تواند برای سئو مفید باشد اما این کار نباید به قیمت از دست دادن همه زحماتی باشد که تاکنون برای وب سایت خود کشیده اید.

بسیار مشاهده شده است که برای سئو بهتر لینکهای قبلی را کلا حذف می کنند یا آنها را به صفحه اصلی سایت ریدارکت می کنند. این کار حاصلی جز از دست رفتن رنک و جایگاه صفحات مختلف نخواهد داشت.

پیشنهاد می شود در چنین مواردی بجای حذف یا ریدایرکت کردن لینکها از canonical url استفاده شود.

استفاده نادرست از تگهای HTML ) قرار دادن تگ Title درون تگ H1 (

تگ Title و H1 تا زمانی برای سئو سایت اهمیت دارند که در جایگاه مناسب خود استفاده شوند. تگ Title باید درون تگ head قرار بگیرد و تگ H1 باید درون تگ body قرار گیرد و در صورتیکه این دو تگ به روشهای دیگری بکار گرفته شوند نتیجه مثبتی به همراه نخواهند داشت. قابلهای وردپرسی زیادی دیده ایم که از این روش استفاده می کنند.

باید از کدهای HTML به درستی استفاده کرد.

استفاده از بخش تبادل لینک برای افزایش پیج رنک

هنوز یادمان نمی رود که با هر وب سایتی که طراحی می شد یک بخش تبادیل لینک نیز به وب فارسی اضافه می شد تا وب مسترها بتوانند به خوبی با هم تبادل لینک کنند و همه با هم رتبه سایت خود را در موتورهای جستجو افزایش دهند!

متاسفانه هنوز هم شاهد اصرار برخی از وب مسترها برای حفظ این عادت قدیمی هستیم. پیشنهاد می شود که از این بخش برای مقاصدی غیر از افزایش پیج رنک استفاده شود و با متاتگ ها از ایندکس شدن این صفحات جلوگیری شود.

استفاده بیش از حد از تگینگ (برچسب(

یکی از پیشنهاداتی که بعضی از سئو کارهای می دهند این است که برای هر محصولی یا مقاله ای که به وب سایت اضافه می کنید 5 برچسب نیز ایجاد کنید تا تعداد ایندکس های وب سایت شما در گوگل افزایش پیدا کند و ورودی بیشتری از گوگل دریافت کنید.

پیشنهاد می شود که با مطالب مفید تعداد ایندکسهای خود در گوگل را افزایش دهید و از این روش استفاده نکنید. برای کسب اطلاعات بیشتر مطالعه این مقاله ” تگ گذاری مانند Meta Keywords برای سئو سایت بی تاثیر خواهد شد ” مفید خواهد بود.

خریدن هرچیزی برای افزایش پیج رنک!

هنگامی که به بازار می رویم ممکن است هرچیزی را بتوانیم خریداری کنیم اما این کار را نمی کنیم! در اصول سئو نیز نباید هرچیزی را با هدف افزایش پیج رنک و بالا رفتن در نتایج جستجو خریداری کرد.

افرادی که سئو سایت شما را به عهده می گیرند ممکن چنین خریدهایی را در سبدگردانی خود لحاظ کنند!

خرید بک لینک

خرید مقالاتی که دارای بک لینک هستند

خرید لایک

خرید …….

در کل از وی بخواید با چنین خریدهایی بازار سئو را بیش از این آشفته نسازد!

/ اخبار سئو

Comments

No comment yet.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *