Blog

ردیابی چشمی با نمایشگر سربند هوشمند Fove

سربند Fove که مجهز به صفحه نمایش است امکانات تکنولوژی ردیابی چشمی را گسترش می دهد.
به سال 2011 برمیگردیم، گوگل امتیاز سیستم رمز گشایی Google Glass را گرفت که این سیستم قابلیت استفاده از تکنولوژی ردیابی چشمی را داشت. راه اندازان Fove در توکیو بر این باورندکه ترکیب سربند مجهز به صفحه نمایش (HDM) و تکنولوژی ردیابی چشمی کاربردهای گسترده تری دارد و فقط چنین دستگاه ها با هدف بازار مصرف کننده کار می کنند. ظاهرا با شرکت مایکروسافت توافق شده که در اوایل این ماه سرمایه گذاری تسریع کننده ای در لندن داشته باشند.
سربند هوشمند
Fove HDM همانند Oculus Rift از انواع حسگرهایی که در هدفون جاسازی شده استفاده می کند که جهت گیری سر را ردیابی می کند و حاوی یک ژیروسکوپ جدید، شتاب سنج و حسگر مغناطیس سنج است. یک قسمت خارجی نیز برای ردیابی حرکات سر در آن استفاده می شود. اما آنچه شرکت می گوید برای اولین در دنیاستHDM هایی مصرف کننده جهت دار ، و تلفیق آن با تکنولوژی ردیابی چشمی است که به Fove سطح بالاتر و دیگری از تعامل برای کاربران را ارائه می دهد. علاوه بر این سربند هوشمند کلاه هوشمند Snaptrax و کنترل صوتی گوشی هم حرف هایی نو برای گفتن دارد.

فناوری های پوشیدنی
به جای تکیه بر دستگاه های ورودی دستی مثل دسته ی بازی یا ماوس چیزی که شرکت Fove می گوید اغلب محیطی سه بعدی عمیقی را فراهم نمی آورد، ردیابی چشمی Fove به کاربر از طریق خیره شدن به هر چیزی اجازه کنترل آن را می دهد. نشانه روی با اسلحه ها برای یک تک تیرانداز، دشمنان هوشمندتر که قادر به بهره برداری از نقطه کور کاربر هستند و شخصیت های مجازی قادر به تشخیص در جایی که کاربر فیلم های اینتراکتیو را دنبال میکند و همچنین به دنبال عکس العمل مناسب با آن است تنها چند نمونه از پتانسیلها برای این فن آوری هایلایت شده توسط این شرکت می باشد.

فناوری های پوشیدنی
علاوه بر درجه ی دیگری از تعاملات کاربری، همچنین شرکت ادعا می کند که این وسیله درجه ی بالاتری از غوطه وری و نگاه عمیقانه را درتصویر ارائه می دهد. بر خلاف سایر HDMها که فوکوس شارپ یکسانی بر کل صفحات نمایش دارند، شرکت Fove فوکوس بر روی صحنه را از طریق تشخیص اینکه در فضای سه بعدی کاربر به چه مکانی نگاه او دنبال میشود که آن نیز از طریق ردیابی نگاه خیره و پارالاکس انجام میشود، تنظیم میکند. این جا است که دلیل نامگذاری Foveمشخص می شود، این نام به هر دوی میدان دید (FOV) و چالک مرکزی (fovea centralis) که ناحیه ای از شبکیه که مسئول دید شارپ مرکزی می باشد، بازمیگردد.
نه تنها این تقلید از چشم انسان در دنیای واقعی که از طریق محو کردن نواحی کهکاربر مستقیماً به آن نگاه نمی کند، انجام گرفته است بلکه آن اجازه میدهد که منابعی را که مسبب تفسیر صحنه ای که کارایی بیشتری به آن اختصاص داده می شود نیز محاسبه شود.
سربند هوشمند پوشیدنی
علاوه بر وسایل بازی، Fove در تأسیسات پارک های تفریحی و لوازم پزشکی نیز دستگاه هایی را ارائه داده است. استفاده از نرم افزار آن را با همکاری دانشگاه دولتی ژاپن و دانشگاه Tsukaba مرتبط با مدرسه ی آموزش ویژه Kirigaoka در حال توسعه و پیشرفت کرده است؛ شرکت می گوید که بیمارانی که محدودیت استفاده از دست دارند می توانند با قابلیت ردیابی چشمی از ماوس و کیبورد استفاده کنند. تحقیقات بیشتر بر روی پتانسیل دستگاه در درمان ارتباطات مجازی برای بیماران مبتلا به اوتیسم نیز در حال انجام است.
Fove اولین مفهوم پیشرفت در کار خود را به اتمام رسانده است که اخیراً در Microsoft Ventures Accelerator تأیید شده است و شرکت به دنبال عضویت احتمالی در Xbox برای به کار گیری دستگاه خود است. شرکت اولین نمونه ی خود را آشکار نموده و جزئیات اولیه را در مورد SDK درMicrosoft Ventures Accelerator Pitch یکی از روزهای دسامبر ارائه خواهد نمود که برنامه ی ایجاد کمپین تولید و ارائه به Kickstarter را برای سال آینده خواهد داشت.

/ Uncategorized

Comments

No comment yet.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *